Burträskkött tar fram nya produkter med Skellefterestaurang

Bastuträsk Charkuteri/Burträskkött har inlett ett samarbete med restaurangen Stadskällaren i Skellefteå för utveckling av nya produkter.

Foto: Foto: Lars Andersson

Ekonomi, näringsliv & finans2016-12-06 11:30

Bastuträsk Charkuteri/Burträskkött har inlett ett samarbete med restaurangen Stadskällaren i Skellefteå för utveckling av nya produkter.

– Vi är glada att kunna samarbeta med ett företag med samma värderingar som vi. Det blir extra viktigt att i en tid som denna kunna hitta lokala samarbeten som kompletterar och stärker varandra, säger Mattias Berg, vd för Bastuträsk Charkuteri, som äger varumärket Burträskkött, i ett pressmeddelande.

Stadskällaren öppnade i centrala Skellefteå i maj i år. Bakom restaurangen ligger flera branschveteraner i Skellefteå.

– Det är med glädje som vi kommer att ta oss an utmaningen att utveckla produkter tillsammans med Burträskkött. De har närproducerade råvaror, tradition och mathantverk i ryggen, säger Marcus Richtmann, delägare Food i Skellefteå AB som äger Stadskällaren.

Parterna, Bastuträsk Charkuteri/Burträskkött och Stadskällaren, siktar på att kunna presentera den första produkten vid nyår och lansera den på marknaden kort därefter. Vad det blir är än så länge hemligt.

Utrullningen kommer att ske i lokalt utvalda restauranger och butiker i Västerbotten.

undefined
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!