Trots att det är mitt på dagen ekar butiken tomt. Kylarna, frysarna och hyllorna är välfyllda men det finns inga kunder. På onsdagen var kassorna fortfarande inte återställda efter fredagens it-attack, som drabbade hundratals butiker i landet.
– Jag hade hunnit gå hem men fick ett samtal om att något var fel. Det gick inte att skanna in pantkvitton, det var också svårt att betala med kort, säger Monica Westerlund.
Tidigt på lördagmorgonen hade hon ett möte tillsammans med Coop Nord.
– Vi fick veta att butiken skulle vara stängd och fick inget öppningsdatum. Så vi har väntat sedan i lördags.
På onsdagen gjorde hon och resten av personalen redo att ta emot kunder igen.
– Det är sagt att vi ska öppna idag, så det räknar jag med.
Ica ligger på andra sidan gatan, är du orolig att folk ska börja handla där istället?
– De har såklart behövt gå dit för att handla under helgen, men jag är inte orolig för att inte få tillbaka kunderna.
Inte heller är hon orolig att stängningen innebär en massa onödigt matsvinn.
– Vi har faktiskt inte behövt slänga så mycket. De flesta varor klarar sig ett tag. Vi har framförallt behövt göra oss av med en del frukt och grönt. Även mejeri är känsligt men där satt vi, som tur var, inte på så stort lager.
Vad tänker du kring vad som hänt?
– Det är jättetråkigt att vi inte kunnat ha öppet, både för oss och för kunderna. Men det här kommer vi lösa, det klarar vi.
Rebecca Göransson är kommunikatör på Coop Nord. På onsdag förmiddag sade hon att det fortfarande fanns ”en handfull butiker” som fortfarande höll stängt.
– Det är svårt att säga när vi är helt klara med det här, våra tekniker jobbar dygnet runt för att lösa problemen.
Till TT säger Coops presschef Helena Esscher att de räknar med att öppna alla butiker senast under torsdagen.
– Inte alla kassor i varje butik dock. Vi har prioriterat att kunna öppna fler butiker, säger presschef Helena Esscher.
Exakt tid för när alla butiker har öppnat går inte att säga. Inte heller vad det har kostat för de butiker som behövt hålla stängt längst.
– Allt fokus har varit på att få igång alla butiker, men det är klart att det är stora kostnader förknippat med att ha en butik stängd i flera dagar, säger Helena Esscher.