När vi tidigare skrev om den inställda konserten med Patrik Isaksson och Jennifer Brown i Arjeplogs kyrka hade Cathrin Söderberg försökt kontakta arrangören flera gånger för att få tillbaka pengarna. Scandinavian artist var arrangör och biljetter såldes via Ticket4u som är en del av bolaget, men som pausats på grund av pandemin.
För drygt en vecka sedan sade Håkan Tollesson, vd för Scandinavian artist, till PT att alla som hör av sig ska få pengarna tillbaka. Därför gjorde Cathrin Söderberg ett nytt försök att kontakta bolaget via kontaktformuläret på hemsidan, men utan återkoppling. Fyra dagar senare ringde hon vd:n. Hon fick lämna sina kontaktuppgifter och sedan skulle någon höra av sig, men det har ingen gjort än.
– Man litar ju på vad folk säger och det var därför jag tog kontakt igen. Förra gången gav jag upp, men jag tänkte att det här var chansen att få tillbaka pengarna, säger hon.
Håkan Tollesson säger att han har skrivit ner kontaktuppgifterna som han ska lämna över till Ticket4u, men att personalen är hemma och sjuka.
Är ambitionen att betala tillbaka när personalen är tillbaka?
– Ja, vi brukar ha en utbetalning var 14:e dag. Men det måste vara folk där först, de har legat i covid.
Totalt såldes 27 biljetter, men Tollesson kan inte svara på hur många som betalats tillbaka.
– Vi har ju betalat tillbaka till personer som har hört av sig tidigare och förmodligen till rätt många i Arjeplog också.