Inuti Stora Coop på Anderstorp svärmar det med folk som fyller sina vagnar med mjölk, chips, frukt och ägg. Mitt i allt brus står ett litet kök där tre kockar står arm i arm och hackar upp lax, avokado och tonfisk. Drottningen i detta lilla kungadöme är Sumuna Mostafa som äger Sushi Daily Skellefteå som öppnade för några månader sen.
– Det har gått bra. Första månaden gick det väldigt bra men det gick lite ner den här månaden. Det öppnade ett nytt Coop på Norrböle så det är nog därför det har gått ner, säger hon.
Det här är första gången Sumuna driver en takeaway-restaurang men det är inte första gången som hon rullar en California roll.
Hennes familj äger flera sushirestauranger i Skellefteå, bland annat Sushi Yoshitake, och hennes man lärde Sumuna att laga maträtten.
– Sea Land Sushibar är också vår familj. Det är min mans morbror som driver den, säger hon och fortsätter:
– När jag kom hit år 2016 så tittade jag på när de lagade sushi och jag gillade processen. Jag tänkte att jag ville pröva och min syster sa att det inte var några problem att jag testade att laga det själv.
Hemma i Bangladesh är Sumuna utbildad grafisk designer och de båda yrkena har många likheter om du frågar Sumuna.
– Sushi har också ett designelement till sig. Det är väldigt fint och vackert. Sushi är en konst också, säger hon.
Vägen till att äga sin egen takeaway-restaurang var inte helt enkel för Sumuna. Innan hon jobbade på Sushi Daily hjälpte hon en vän att öppna en sushirestaurang i Östersund.
– Han visste inte hur man beställde produkter eller vilka företag man kontaktade eller nånting. Så jag sa "okej, jag hjälper dig", säger hon och fortsätter:
– Tidigare så tänkte jag att jag inte kunde driva en restaurang, men jag kunde ju det! Jag blev så lycklig. Då tänkte jag att det var dags att öppna mitt eget sushiställe.
När hennes vän fick reda på att hon ville öppna en egen restaurang blev han inte lika lycklig. Kort efter att hon berättat sparkade han henne från jobbet i Östersund.
– Jag ringde till min man som sa att jag skulle lugna ner mig och att han skulle komma och hämta mig. Efter det så grät jag väldigt mycket. I runt tre månader så grät jag, berättar hon och fortsätter:
– Under det gångna året sov jag inte så bra. Ibland sov jag till 04.00 ibland till 15.00 eller 16.00. Hela dagarna sov jag och visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag var helt deprimerad.
Sumuna skickade iväg flera jobbansökningar efter detta men berättar att hon egentligen inte ville ha något av jobben. Till slut så skickade hon ut ett cv och bilder på sin sushi på måfå till franchise koncernen Sushi Daily. I april fick hon ett samtal från företagets "dealership manager".
– Sen så ringde han. Jag frågade vem han var och sa att jag inte kunde prata svenska. Han sa att han kunde prata med mig på engelska och att jag inte skulle oroa mig. Han var väldigt snäll, säger hon.
Tre månader senare öppnade Sushi Daily på Sörböle och Sumuna driver nu mera både den och ytterligare en restaurang i Luleå. Hon tycker däremot inte att det är någon större skillnad mellan att driva Sushi Daily och hennes tidigare jobb.
– Det är likadant. För jag älskar alltid mitt arbete. Jag tänker alltid på kunden. Jag måste göra det bra för kunden, säger Sumuna Mostafa.