I programmet ska deltagarna duellera på ett stort led-golv med hundra rutor, en för varje deltagare. Varje person ställer upp som expert på ett specifikt kunskapsområde. En slumpgenerator väljer ut spelarnas duellanter och den som till sist dominerar golvet står ensam som segrare och en miljon kronor rikare.
Amanda Melin, 25, från Ersmark beskriver sig själv som en person som gillar att ta sig an utmaningar. Hon såg en annons och sökte.
– Jag trodde aldrig att jag skulle komma med. Jag trodde heller inte att jag skulle våga eller klara av det, säger hon.
Men när hon sedan fick frågan var det självklart att tacka ja.
– Jag var så otroligt nervös. Det gick mellan att vara skittaggad och att jag ångrade mig.
Hon berättar att nervositeten var som värst när hon skulle ta flyget till Hilversum i Nederländerna där inspelningen ägde rum. Men den värsta skräcken släppte snabbt.
– När man väl var där hamnade man som i en bubbla. Vi deltagare blev så himla nära. Man hade nästan ingen kontakt med omvärlden så vi hade bara varann.
Väl i Nederländerna skulle 13 avsnitt spelas in på fyra dagar vilket Amanda Melin berättar var tufft.
– Det är långa dagar och tyvärr tyckte inte jag att maten vi fick var så god. Man gick som på autopilot med väldigt lite sömn och näring i kroppen. Men det var en otroligt häftig upplevelse. Det går inte ens att beskriva vad man varit med om. Det är verkligen ett minne för livet, säger hon.
Amanda Melin, som växte upp i Boliden, jobbar en del med sina egna sociala medier. Och det är på det ämnet som hon ställer upp i programmet som expert. Hennes kunskapsområde under tävlingen är influencers.
Programmet har premiär under onsdagen den 4 september. Första avsnittet ska hon se tillsammans med de andra deltagarna i Stockholm.
– Det ska bli jättespännande. Jag ser så mycket fram emot att se det. Jag tror att det kommer bli något av det absolut roligaste programmen som någonsin setts i svenskt tv. Det är så mycket känslor inblandade.
Vad skulle du göra för prissumman om det blir du som vinner?
– Jag skulle vilja ta med familjen och barnen på en resa, säger hon.
Programmet sänds på Kanal 5 och Max och är en svensk version av ett Nederländskt koncept. Programmet har också spelats in som amerikansk och fransk upplaga.