Kort efter att jag sagt upp mitt hyresavtal för lägenheten ringde jag min dåvarande bovärd och meddelade att lägenheten var klar för besiktning. Samma dag som lägenheten skulle ha besiktats, blev jag uppringd av Bovärden.
Istället för att använda ett professionellt språkbruk, så använde personen ifråga sig av svordomar, i var och varannan mening.
Skälet till detta handlande kan jag inte svara på.
Tvivlar starkt på att Skebo medvetet uppmanar sina anställda, till använda sig av sådana olämpliga uttryck i kontakt med hyresgäster. Eftersom sådant beteende i längden, kan bidra till att försvaga förtroendet för dess Bovärdar och företaget, i ett längre skede.
Därmed så skulle jag vilja ifrågasätta, huruvida ledningen inom Skebo valt att utbilda sin personal i tillräcklig utsträckning.
Uppenbarligen finns det rum för förbättring, när det kommer till socialt bemötande gentemot sina hyresgäster.
Hyresgäst
SVAR DIREKT:
Våra hyresgäster och vårt bemötande är viktigt för oss och vi håller löpande utbildningar för hela företaget inklusive våra bovärdar. Därför ser vi allvarligt på den kritik du framför, men den är svår att bemöta när vi inte vet några omständigheter runt händelsen.
Vi ser gärna att du hör av dig direkt till oss, 0910–736500.
Anna Ersson, Marknadschef, Skebo