Lång väntan trots förbeställning

Not Found2013-01-22 03:35
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Som besökande från huvudstaden talade vi om att förboka taxi till nyårsafton. Kunde det vara möjligt? Ja, men kanske.

Ringer Taxi Skellefteå fredag 28 december och frågar om det går att förbeställa en taxi till kl 01 nyårsdagen för kortare resa inom centralorten. Den vänliga damen upplyser om att detta går alldeles utmärkt, men att det kan dröja 10–15 min, ”eftersom det är nyårsafton.”

Vi är helt införstådda med detta. Vad spelar en halvtimme för roll jämfört med en likalång telefonkö till taxi!

När klockan närmar sig 02 försöker vi ringa Skellefteå Taxi, men av förståeliga skäl kommer vi inte fram innan klockan 03!

Då upplyses vi om att ”förbeställning” innebär en köplats i beställningskön.

Den upplysningen fick vi inte när vi beställde vår resa!

Vad innebär ”förbeställning” respektive ”köplats i beställningskön” hos Taxi Skellefteå?

Besviken förbeställare

SVAR DIREKT

Då nyårsnatten brukar vara den mest hektiska natten för oss annonserade vi med information om att du kan förboka din planerade taxiresa. Men vi poängterade även att om man förbeställt resan, så kan vi inte garantera att vi är i tid utifrån din beställning. Fördelen för dig som kund är att du slipper vänta i telefonkö, något som det brukar bli på nyårsafton.

Direktiv har även delgetts till de som tar emot våra beställningar inför nyårsnatten, att vi inte kan lova en bil till en viss tid.

Då du trots allt erhållit ett löfte om en taxitransport till kl 01 på nyårsdagen, med maximalt 15 minuters väntetid, så har vi i ditt fall inte följt de rutiner kring information om vad vi kan, och inte kan lova denna kväll/natt.

Vi beklagar och ber om ursäkt för att du erhållit ett löfte om en transport som vi inte kunnat infria på ett tillfredställande sätt.

Skellefteå Taxi AB Lars Åberg

Läs mer om