Blir både ledsen och skäms över hur posthanteringen har ändrats i Sverige. Den är numera under all kritik. Först och främst verkar de stackars anställda inte få tillräcklig utbildning för att klara av den service de ska ge sina kunder och för det andra så är postens kundtjänst under all kritik.
I somras skulle jag göra en fullmakt till min mamma så att hon kunde hämta ut mina paket eftersom vi var bortresta över en månad. Får sedan ett brev hem, när jag är bortrest, att jag måste skicka in originalet på ansökan. Fick aldrig ett papper på detta, så det var posten själva som inte gjort sitt jobb.
Andra incidenter som hänt både mig och i stort sett alla mina bekanta är att paket aldrig ens kommit fram. De är uttagna i Sverige, men inte av rätt mottagare.
Min sambo hade beställt paket, betalat avgifterna och sedan inte ljud. Han ringer kundtjänst och undrar varför det tar sådan tid och får till svar att paketen skickats tillbaka. De hade aldrig ens aviserat att paketet kommit till ombudet. Efter ett långt samtal bad de till slut om ursäkt för att de haft problem med sms-aviseringen.
Nä, tacka vet jag när posten var ett svenskt statligt verk. Får det verkligen gå till så här? Varför blir det inga konsekvenser?
Ann-Christine Sundström, Skellefteå
SVAR DIREKT:
Jag beklagar att skribenten och skribentens anhöriga har upplevt problem med paketleveranser. Den rätta vägen att gå är just att prata med PostNords kundservice när något gått fel. Vi jobbar hårt för att varje paket ska komma fram till sin mottagare.
Angående frågan om fullmakt gäller att den ska lämnas in personligen och undertecknad på ett av PostNords företagscenter, vilket framgår av information på själva blanketten och på PostNords hemsida. För mer information om detta, vänligen besök postnord.se.
Johan Mossberg, PostNord, Produktionsområdeschef Skellefteå