Konsumenter särbehandlas

Foto: Foto: Insändarredaktionen

Not Found2013-03-27 02:43
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Att man infört självscanning på våra stora livsmedelsbutiker är lätt att förstå.

Målet måste vara att minska personalen. Ett annat argument hörts var att servicen skulle bli bättre.

Någon förbättrad service ha jag inte märkt, snarare tvärt om. Undrar hur personalen mår?

Att handla i en matvaruaffär där personalen är uttråkad och ointresserad känns mycket tråkigt.

Kunder som självscannar får erbjudande om procentuell rabatt på utvalda varor och även extra rabatt om vi storhandling.

Det anser jag är att särbehandla kunder. Om du som kund gör butikens jobb blir matkassen billigare!

Ibland är det mycket folk i affären men få kassor är bemannade. Varför? Vi som inte vill scanna utan vill träffa en person i kassan, hos vem ska vi handla? Vill ni inte ha oss som kunder längre?

Att byta matvaruaffär är en möjlighet för oss som inte vill scanna. Konsumenter gör ett val!

En som ej vill

undefined
Läs mer om