I Skellefteå och runt om i Sverige har de fiber-optik-kunder som anlitat Bredbandsbolaget problem med att både skicka och ta emot e-post i sitt ordinarie e-postprogram.
Det går att använda bolagets webb-mejl, men detta ger inte samma ordning som att kunna sortera korrespondensen i sina vanliga mappar.
Det har varit så här sedan ungefär den 28:e mars och nu går inte heller inkommande mejl in i det egna e-postprogrammet som kan vara exempelvis Outlook eller Live-Mail.
Det här är frustrerande och jag undrar hur en uppdatering som ska vara bra för kunden kan ta så lång tid och orsaka så mycket irritation. I dagsläget har jag förlorat 400 mejl vara 200 är viktiga.
När man ringer till supporten ges kryptiska svar om att de inte längre hanterar e-postprogram utan hänvisar till hemsidan där instruktioner står.
Kruxet är att där står flera alternativ för inställningar och det är svårt att få veta de rätta.
Svaret är "det är lite driftstörningar men ha tålamod".
Mitt tålamod har tagit slut.
Olov Wikström, Skellefteå
Bredbandbolaget har erbjudits att svara men har inte gjort det.