För kort med sju dagars öppet köp

Foto: Foto: Insändarredaktionen

Not Found2013-03-26 02:59
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Biltema har ändrat sitt öppet köp till att gälla sju dagar. Uselt om ni frågar mig.

Konkurrenter som har 14 dagar anser jag vara för kort, 30 dagar är bra och de som har 90 dagar, tre månader, är grymt bra.

Hur många gånger hinner man till Biltema på sju dagar om man har jobb, familj, diverse projekt och hus/lägenhet att ta hand om?

Biltemas motivering till att ha sju dagars öppet köp är ”att kunder kommer tillbaka med öppnade förpackningar och anser att de ska få byta”.

Om jag som kund inte kan försluta eventuellt öppnad produkt på rätt sätt eller har tagit ut skruvar ur en förpackning så ska jag självklart inte få lämna tillbaka produkten!

Men om jag kan försluta produktens förpackning så att den ser oöppnad och oanvänd ut och att allt är kvar så måste jag ju kunna få lämna tillbaka den.

Personalen i Biltemas kundtjänst måste kunna, som personalen på andra varuhus, neka personer att lämna tillbaka produkter om dessa inte är bra igenslutna/trasiga.

Biltemas personal är mycket duktiga så de ska ha beröm, men inte Biltemas ägare.

Själv har jag sagt vad jag tycker på Biltema i Skellefteå, Biltema centrala kundtjänst på Biltemas facebooksida och Biltema i Umeå . Detta sedan Biltemas automatiska telefonväxel ej förstod ordet ”Skellefteå”

Magnus Nordström, Ursviken

SVAR DIREKT:

Vi har from mars månad i år öppet i alla våra varuhus från och med kl 07.00 på vardagar och från kl 09.00 på helger.

Vi har endast stängt två dagar på hela året, julafton och nyårsdag, vilket innebär att vi är väldigt tillgängliga för våra kunder att återlämna produkter enligt våra köpvillkor

Olof Fransson

VD Biltema

undefined
Läs mer om