Jag hade röntgentid på lasarettet den 21 augusti klockan 11.00, en röntgen som tar cirka tre timmar. Parkerar på lasarettets övre stora parkering. I parkeringsautomaten gick det inte att betala, varken med kort eller kontanter.
Parkeringsvakten var där och jag påpekade detta. Vakten försökte att fixa problemet med automaten, men lyckas inte innan jag var tvungen att skynda iväg för att passa min tid. Jag skrev en lapp om strulet med automaten och la synligt i framrutan. Döm om min frustration när jag ändå fått böter när jag var tillbaka vid 14-tiden.
Ringde senare upp parkeringsbolaget, men fick till svar att jag skulle ha ringt när jag parkerade bilen. Men parkeringsvakten visste redan att automaten var ur funktion och inte hade jag någon telefon med mig (äger ingen mobiltelefon, har fast telefon och det räcker för mig). Tycker att parkeringsvakten borde ha tagit hänsyn till situationen.
Mycket besviken 83-årig sjuk person
Svar direkt
Jag beklagar att ditt besök på lasarettet slutade i frustration. Här har rutinerna tydligt brustit och vi är givetvis måna om att åtgärda det. För att kunna hjälpa dig i det här specifika ärendet ber jag dig att kontakta mig.
Niclas Marklund, fastighetsförvaltare, Skellefteå lasarett