Varför fick vi inte titta på lägenheten vi erbjöds?

Mitt under en helg, utan möjlighet att få svar på våra frågor, skulle vi helt plötsligt bestämma oss om en ny bostad.

Skribenten undrar varför han inte fick titta på lägenheten han blev erbjuden av SBB och får svar direkt.

Skribenten undrar varför han inte fick titta på lägenheten han blev erbjuden av SBB och får svar direkt.

Foto: Yvonne Rönngren

Insändare2022-06-18 07:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vi hade anmält intresse, i god tid i vintras, för ett par nyproducerade lägenheter hos Samhällsbyggnadsbolaget, SBB, på Erikslid. Så plötsligt, fredag eftermiddag får vi mejl om att innan söndag klockan.11.00 ska vi ha bestämt oss.

SBB har stängt på helgerna, så vi får inte titta på lägenheten, får inte svar på om parkeringsplats garanteras, hur stora förråden är och många andra frågor.

Det är en konstig affärsmetod att bjuda ut en vara/lägenhet utan att kunden ges möjlighet att få se den eller få veta vad som ingår.och inte ens få kontakt med bolaget för att ställa frågor innan man tar ett så pass stort beslut som att flytta.

Men i bostadsbristens Skellefteå behöver man nog inte vara helt schysst.

Ronnie Holmström, Skellefteå

Svar direkt

Alla våra intressenter har samma möjlighet, då det är viktigt för oss att alla behandlas lika. Speciellt när det gäller bostadsbristen och fördelningen i Skellefteå.

Svarade man ja så var det bara erbjudandet (intresset), vi har inte påbörjat tilldelningen ännu. Det gick bra att ställa frågor på måndagen när vi hade personal på plats.

Vi finns tillgängliga på mejl/telefon dagligen samt öppettider på vårt kontor där intressenter är välkomna att ställa sina frågor.

HomeQ´s erbjudanden ger automatiskt 48 timmars svarstid, ifall man inte hunnit svara alternativt ångrar sitt svar kan man kontakta antingen oss på SBB eller HomeQ´s chatt som finns tillgänglig på sidan.

Lägenheterna är under produktion och kan därför inte visas, detta är vårt första nyproduktionsprojekt i Skellefteå och vi kommer att ta med oss denna kritik till nästa tillfälle.

Insändarskribenten får gärna kontakta oss så vi kan reda ut kvarvarande frågor.

Catarina Holmér, förvaltare, SBB.