Jag förstår inte vitsen med Skellefteå kommuns undersökning efter man ringt till kundtjänst. Jag ringde för att få prata med konsumentrådgivningen. Efter tio signaler svarade kundtjänst som sa; vi meddelar din fråga och handläggaren kommer sen att ringa tillbaka. Jag la på luren och fem sekunder senare ringde ett automatsamtal som ville att jag skulle betygsätta handledaren. Men jag hade ju bara pratat men kundtjänst.
Testar inte kommunen sina tjänster/hemsidor för att se om det fungerar som tänkt?
Byråkrati
Svar direkt
Undersökningen avser din upplevelse i kontakt med handläggaren på kundtjänst, och undersökningen blir mer relevant för de 80 procent som får hjälp direkt av handläggaren på kundtjänst. Det finns en bortgallring där korta samtal, ofta felringningar eller samtal där en invånare vill bli uppringd, inte kommer med i undersökningen. I detta fall blev samtalet så långt att det kom med i den uppringande undersökningen.
Peter Ekehult, chef kundservice och support