Vill hjälpa människor att ”förstå samhället”. Personligen tänker jag då på lokalsamhället – inte sidor fyllda med TT-material.
Främst önskar jag att lätt finna fram till rätt redaktion. Föreslår därför att vänsterspalten på sidan två utökas med mejladresser till redaktionerna för kultur och näringsliv. Båda är minst lika viktiga som sporten för att ”förstå samhället”. Plats finns!
Harald Larsen, Skellefteå
Svar direkt
Kloka tankar om fler kontaktuppgifter i tidningen. Det ska vi fixa! När det gäller innehållet från TT så påverkar såklart Norrans mindre kostym hur mycket eget material vi kan producera. Men vi har fortfarande 22 redaktionella medarbetare på plats - reportrar, redaktörer och nyhetschefer som jag kan garantera varje dag gör sitt bästa för att berätta om vad som händer i vårt spridningsområde.
Utöver detta finns det också annat innehåll som våra läsare uppskattar att ta del av. Det kan vara mat, inredning, konsumenttester, personporträtt, korsord och nationell kultur, ekonomi och sport som tillsammans med de lokala nyheterna bidrar till en mer gedigen tidning. Denna typ av material har vi möjlighet att hämta från TT, och därmed kunna fokusera våra egna resurser på just lokaljournalistiken.
Vi har absolut mer jobb att göra med att utveckla vårt innehåll. Men förändring tar som bekant tid. Just nu lär vi oss som bäst hur allt det praktiska ska fungera framöver. De nya plattformarna för webben och papperstidningen är inte bara nya för er läsare utan även för oss på redaktionen. Till hösten är det dags att börja titta djupare på vad vi ska prioritera och bevaka framöver. Om du som läsare har nyhetstips eller tankar på vad vi borde skriva mer eller mindre om tar vi gärna emot dem!
Helena Strömbro Ershag, redaktionschef Norran