Tänk om folk kunde följa Länstrafikens exempel och släppa alla de krav och den stress som dagens högteknologiska samhälle ställer på människorna: mañana är receptet för en framgångsrik levnadskonst, något Länstrafiken begripit.
Sämre står det dock till med den genomsnittlige busspendlarens förståelse och acceptans inför denna Länstrafikens nya insikt. När bussen inte dyker upp (något som sker flera gånger i veckan på linje 12 mellan Skellefteå och Umeå, särskilt på eftermiddagarna mellan 15.15 och 18.30) så ska det pustas och stånkas och till och med ringas till Länstrafikens kundtjänst trots att kundtjänsten inte vet ett smack mer än att bussen ännu inte "lämnat garaget".
Istället för frustration, nitiskhet och stress skulle busspendlarna här ta efter Länstrafikens exempel och bara chilla: det är faktiskt inte så himla noga, världen går inte under. Denna rekommendation riktar sig naturligtvis även till biljettkontrollanterna.