Reklamen förstör tv-tittandet

Skribenten tycker att reklamen förstör upplevelsen med tv-tittande.

Skribenten tycker att reklamen förstör upplevelsen med tv-tittande.

Foto: Lars Pehrson / SvD / TT

Insändare2023-04-26 08:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Om man vill se på något som är ett intressant program på tv avbryts man alltför ofta av ointressanta reklaminslag som är väldigt tjatiga och störande. Inslagen vill leda in våra tankar till att vi ska använda våra pengar till köp av onyttiga varor och meningslösa produkter. Spel och dobbel lockar också där. 

Varför måste vi bli hjärntvättade av dessa budskap och som inte är så viktiga? Samma inspelningar kommer ideligen upp i rutorna och det är nog kanske därför som begreppet ”dumburken” har myntats. Visserligen kan man gå bort från tv-apparaterna när reklamen sänds, men man blir ändå avbruten.