Jag delar helt "Tycker Tyckares" uppfattning om Hemtjänsten i Norran den 8 mars.
Jag har haft många anhöriga både nära och övriga släktingar som i början av 2000-talet haft en mycket god vård inom hemtjänsten. Personalen kunde oftast sitta ner fem min och prata och om en blomma behövde lite vatten gick det ordna.
Som jag uppfattar av många som idag jobbar inom hemtjänsten ska det mesta registreras i telefon och tidsgranskas. Vi är olika snabba när det gäller att använda telefonen och tyvärr känns det ibland som att "registreringstiden" blir lika viktig som den personliga omvårdnaden.
Ett annat problem är möjligheten att påverka sitt schema. När arbetslaget gemensamt får den möjligheten skapas en annan arbetsglädje. Detta i slutändan ger både arbetsglädje och en nöjdare mottagare (enligt min uppfattning).
Så till sist, ta vara på den fina omsorg som ges och lyssna på vår "trötta" personal. Till gagn för alla parter.
UBK, 70+