På måndagmorgonen 10/6 postar jag en brevfaktura i postbrevlådan på Norrbölegatan 66. Den är då knökfull! Ej tömd på länge. Detta har hänt minst en gång tidigare, skrev insändare även då. Blir rätt upprörd då jag vet att fler av mina skickade fakturor finns längre ned i lådan. Ringer kundtjänstnumret som står på lådan, får svar efter en kvart. Jag berättar om den otömda lådan. Kvinnan i andra ändan blir upprörd. Ber mig vänta kvar medan hon ringer till den lokalt ansvariga för Skellefteå. Efter en kort stund meddelar hon att de ber om ursäkt och att lådan kommer att tömmas under dagen. Döm om min förvåning när jag idag, tisdag 11/6, 18.00, postar nästa brev och upptäcker att den ej är tömd!? Och knökfull! Vad menas? Jag är bara en av många företagare som fortfarande skickar många fakturor med pappersposten. Ska man inte kunna lita på att posten gör sitt jobb, eller? Vad säger ansvariga i Skellefteå?
Olle Johansson, Skellefteå
PostNord svarar:
Den brevlåda insändaren skriver om är en brevlåda som, från i maj i år, töms varannan dag. Vi skannar varje brevlåda när den töms och vi kan se att den aktuella brevlådan på Norrböle i Skellefteå är tömd den 10 juni. Vi har även gjort en extra tömning av brevlådan den 11 juni efter att kunden kontaktat vår kundservice.
Hälsningar, PostNord