Postens service måste bli bättre

Signaturen Ledsen mormor tycker att Postnord behöver rannsaka sin service.

Signaturen Ledsen mormor tycker att Postnord behöver rannsaka sin service.

Foto: Sofie Axelzon

Insändare2024-04-06 04:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag tycker nog att Postnord ska fundera ordentligt på sin service angående brevutdelningen, egentligen tycker jag att de ska sluta med detta. Varför? Jo, två gånger under senaste året har brev kommit i retur efter ett par månader på grund av okänd adress. Men där hade de fel. Bägge gångerna var adressen korrekt, men försändelsen kom tillbaka. 

Kan de bero på att frimärket var felvänt? Jag tycker att det låter som ett dåligt skämt. Det här resulterade i att julklappen inte kom fram, tråkigt både för mottagaren och avsändaren. Vid kontakt med Postnord hade de ingen förklaring.