Efter ett långt liv som Swedbankkund försökte vi få en tid för ett samtal med personal på vår bank och om cirka 3 månader fanns det en tid för oss.
Samma dag hade vi läst att vinsterna för storbankerna hade ökat rejält, tillsammans drygt 53 miljarder för 2023. Att få en service som är i närtid, men också uppfyller etiska normer som GDPR borde vara en verklighet även hos vår bank.
Visst är det så att på bankkontoret i Skellefteå är det svårt att vara anonym, då ärenden ska tas öppet i lokalen, om man inte har beställt tid för samtal? Och att få tid där verkar ju inte lätt!
Bankerna styr våra liv oavsett tid i livet. Nu måste bankerna skärpa sin policy, så att vi kunder känner igen oss i vår gamla bank.Även för landets framtid, och våra ungdomars tro på att sparande ger trygghet och framtidstro.
Paret med dator
Swedbank svarar: Tack för dina synpunkter, vi sätter värde på att höra våra kunders åsikter, det hjälper oss att bli bättre. Jag beklagar att du har fått vänta så länge för att besöka oss.
Vi arbetar ständigt för att utveckla sättet att möta våra kunder på bästa sätt. Vi finns även alltid tillgängliga via telefon, internet och vår app – där man flexibelt kan välja vilken tid som passar och utföra en mängd olika bankärenden.
För de kunder som vill besöka vårt kontor har Swedbank i Skellefteå öppet för våra kunder alla vardagar. En del av tiden är avsatt för drop-in ärenden, och en annan del för tidsbokade besök där vi fokuserar på ärenden som oftast tar lite längre tid och kvalificerad rådgivning.
Swedbank upplever, precis som många andra verksamheter i Skellefteå, ett stort antal ökade förfrågningar från våra kunder. För att avlasta det höga trycket har vi kundvärdar som snabbt kan hjälpa våra kunder när de kommer in till kontoret för att hitta rätt med sitt ärende.
Varmt välkommen tillbaka till vårt kontor och jag hoppas att vi även fortsätt får möjligheten att stötta dig i dina bankärenden.
Jennie Lindgren, Funktionschef Advisory and Service, Norra Norrland och Jämtland