Dålig kundservice på Skellefteå flygplats

En sen taxi orsakade att resenärerna blev sena till flygplatsen. Nu är de besvikna på dåligt bemötande från incheckningspersonalen. Skellefteå Airport svarar direkt.

En sen taxi orsakade att resenärerna blev sena till flygplatsen. Nu är de besvikna på dåligt bemötande från incheckningspersonalen.

En sen taxi orsakade att resenärerna blev sena till flygplatsen. Nu är de besvikna på dåligt bemötande från incheckningspersonalen.

Foto: Foto: Lars Westerlund

Insändare2025-03-12 23:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Att känna stolthet och glädje inför sitt arbete borde vara allas rättighet och ansvar. Det är tydligen ingenting som personalen vid incheckningsdisken på Skellefteå flygplats känner.

Min dotter, och mitt barnbarn, som betalat dyrt för sina flygbiljetter, kom knappt tre minuter för sent för att få checka in sitt bagage, på resan söderut. Orsaken till den sena ankomsten var att den taxi hon beställt inte kom på överenskommen tid. Alltså inget som min dotter rådde för. Istället för att försöka lösa problemet, taxichauffören erbjöd sig till och med att betala extra för besväret att få med väskorna, möttes de med kyla från personalen på flygplatsen. 

Min dotter började då försöka plocka ut det mest nödvändiga ur väskorna för att ta med ombord och frågade efter en plastpåse. Inte ens det kunde personalen bistå med. Skellefteå flygplats vill gärna expandera och få hit fler flygbolag och charterresor, liksom att kommunen arbetar för att locka fler besökare och bofasta. Med den usla service som uppvisades tvivlar jag på att detta kommer att lyckas.

Svar direkt:

Vi beklagar att din dotter och ditt barnbarn hade en tråkig upplevelse på Skellefteå Airport. Vi är skyldiga att följa flygbolagens regler och där innefattas incheckningstider och även lastrapportering. Skulle dessa procedurer förskjutas så kan det orsaka följdförseningar.  Detta beror på att bagaget måste genomgå säkerhetsscanning och lastas i tid för att säkerställa att flyget avgår enligt tidtabell. Undantag från dessa rutiner kan orsaka förseningar som påverkar både resenärer på samma flyg och anslutande avgångar från Arlanda, särskilt under morgontimmarna när trafiken är som mest intensiv. Om du önskar mer information om detta specifika ärende är du varmt välkommen att höra av dig. Vi tackar för din feedback och vi jobbar varje dag med att förbättra kundens upplevelse hos oss.