Takdroppsgatan såldes till SBB för att sedan byta ägare till Unobo för att sedan byta ägare ännu en gång till Sveafastigheter och någonstans på vägen blev vi hyresgäster bortglömda.
Takdroppsgatan förfaller... Garageportar är tejpade med silvertejp för att hålla ihop, sandlådan till barnen har tre myrbon, brunnar har växt in i gräsmattan, vattenledningar i garage som frusit sönder i vintras är fortfarande inte åtgärdade. Vi som bor här kan göra listan fruktansvärt lång om Sveafastigheter skulle vara intresserad av den.
Felanmälningar tas inte på allvar. Vi har väntat sedan i maj på att barnens sandlåda ska åtgärdas och inte fått någon återkoppling överhuvudtaget.
Upprörda hyresgäster
Svar direkt:
Vi på Sveafastigheter vill att våra hyresgäster ska trivas. En viktig del i det är att våra hus tas om hand och att vi återkopplar till våra hyresgäster vid felanmälan.
Vi kommer följa upp nämnda felanmälningar som saknar återkoppling.
Magnus Peterson, Regionschef Norr Sveafastigheter