Man kommer inte åtgärda de problem som dessa skapat. De kommer fortfarande blockera E4 för att de tycker det är kul. 30 kilometer i timmen eller 45 gör ingen skillnad.
Ta mer folk? Alltså, ännu fler "partybilar" som åker runt och poppar så man inte får sova. (fler folk/bil=högre musik).
De har inget på allmänna vägar att göra, det var från början ett billigt jordbruksfordon, som började utnyttjas av ungdomar. Där är anledningen ingen kan diskutera emot. De saktar ner övrig trafik. En mindre del beter sig illa, vilket alla får lida av.
Med besiktning annan vart år förfaller många av fordonen. Många olagligheter hinner monteras. De efterhålls inte exemplariskt heller. De borde besiktigas i tremånaders-intervaller. Man hinner åtgärda mycket just innan besiktning när man har två år på sig.
Kräv registreringsskylt bak (så polisens ANPR-kameror kan snappa upp återfallsförbrytare) och göra det lättare att anmäla själva bilen. Höj straffet för felaktigt brukande till fem års väntande på lämplighetsintyg för körkort.
Låt föräldrarna böta med fyra månaders KK-Indragning när barnet åker dit andra gången. Gör det olagligt att stå registrerad på en A-traktor om man är över 18 och har ett vanligt B-kort, Det är ofta föräldrarna som äger fordonet för att få ner försäkringspriset.
Belys LGF-Skylten och kräv roterande ljus på taket. Förbjud passagerare helt, då kuskar de troligen inte runt och stör på nätterna, för de är det inte lika "ballt".
Max fordonsvikt 1 250 kilo, inga RAM 1500 som skadar påkörande bakifrån mer än de som blir påkörda. Ägaransvar vid dokumenterad förseelse.
Lagbrott skall ge polisomhändertagande av fordonet. Lagliga bortbogseringar av felparkerade A-traktorer. Körförbud efter 23:00. Mörkerkörning är inget man lärt sig vid 15 års ålder.
Förbjud allt som gör det coolt med att ha en A-traktor, så har vi nog dödat problemet.