Nota för nya loggan: 12 miljoner kronor

Skellefteå Kraft byter skepnad. I dag presenteras den nya loggan, som går loss på 12 miljoner kronor.

Foto: Foto: Jenny Petersson

Samhälle och välfärd2014-06-09 11:02

Den tidigare logotypen togs fram i samband med elmarknadens avreglering för 20 år sedan. Bakgrunden till bytet är att företaget nu vill bli tydligare och visuellt starkare. ”Nu ska det norrländska ursprunget lyftas”, enligt bolaget. Valet föll på vitt och lila, och den nya loggan finns snart på alltifrån byggnader, bilar och brev från elbolaget.

På sin hemsida skriver man: ”Vi på Skellefteå Kraft är norrländsk ärliga och fulla av energi. Vi är enkla och personliga och står alltid på kundens sida. Det tycker vi ska synas utåt också.”

Den nya loggan går loss på 12 miljoner kronor. Kostnaden kommer inte att påverka elpriset, lovar elbolaget.

Vad tycker du om loggan, är den värd sitt pris?

undefined
undefined
undefined
undefined
Skellefteå kraft
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!