Han börjar med att säga att det känns oerhört viktigt att Bryggargatan skapar ett koncept i den nya fastigheten som harmoniserar med miljön omkring – och grannarna.
Och ena grannen kommer att brygga öl. Kan man anta att ert koncept kommer att knyta an till det – kanske något sorts bierhaus?
– Det finns många tankar och kombinationer som är roliga och trevliga. Vi måste tänka på ”vad behöver vi”. Det är en process. Inget som vi gör på en vecka.
Faktum är att Bryggargatans tre delägare ska åka till Italien om någon vecka och ha en arbetssemester.
– Där ska vi finslipa konceptet, rita klart och göra en flödesriktning, säger Jon Oskar Arnason.
Han räknar med att behöva anställa ytterligare åtta till tolv personer för nya satsningen.
Kommer det att vara ett lunchställe eller mer ett kväll- och helg-eventställe?
– Det finns många alternativ. Man måste förstås driva verksamhet när det finns gäster och kunder. Men vi är benägna att förändra konceptet. Vi väljer inte alltid det som är mest ekonomiskt, utan det vi tycker är roligast.
Hur tänker du kring konkurrensen, att ni i princip konkurrerar med er själva?
– Konkurrens är alltid bra. Då får man skärpa till sig och utvecklas. Men vi är inte så dumma att vi hittar på ett koncept som direkt konkurrerar med det vi gör idag, säger Jon Oskar Arnason.