Lyssna på de anställdas kunskaper

Skribenten tycker att Norsjö kommun ska lyssna mer på sina anställda.

Skribenten tycker att Norsjö kommun ska lyssna mer på sina anställda.

Foto: Fredrik Sandberg/TT

Insändare2024-05-02 04:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Fler med mig är tacksam för Orolig syster som skriver så mycket bra och klokt i insändare i Norran den 20/4, vi håller med om allt hon skriver. De som är anställda av Norsjö kommun lyssnar inte på arbetarnas kunskaper och önskningar och vet inte hur verksamheten funkar på golvet. 

Ett annat stort problem är heltidsresan, det är bra för de som vill jobba heltid. Men de som jobbar halvtid, men får i regel korta pass och lika många arbetspass som en heltid. Det är väl inte meningen att en halvtid ska få såna tider. Halvtid är väl tänkt 2-3 dagar i veckan och 8 timmar per dag. 

Man undrar också om det finns några vikarier som vill jobba med såna scheman. Kommunen ska väl värna om sin personal?  Låt personalen göra schema för de kan och vet hur verksamheten är i äldreomsorgen. Det är dags för en ordentlig höjning av lönen. Allt annat har höjts, då måste lön gå upp.