Ny satsning i Norrbotten och Västerbotten

Nu sker en ny kommersiell satsning av Norr Media, som förutom Norrbottens Affärer bland annat har titlarna NSD, Kuriren, Norran och Piteå-tidningen under sitt varumärkesparaply.

Mats Ehnbom, vd Norr Media: "Planen är att växa ytterligare".

Mats Ehnbom, vd Norr Media: "Planen är att växa ytterligare".

Foto: Petra Älvstrand / Frilans

Näringsliv2021-04-20 14:12

Inom Norr Media finns även en marknad- och försäljningsavdelning som arbetar med företag och dess kommunikation och marknadsföring, som nu förstärks med ny kompetens och nya typer av tjänster. En satsning för att kunna vara företagskundernas helhetspartner oavsett kommunikations- och marknadsföringsbehov - även utanför Norr Medias egna kanaler:

–Inom vår avdelning har vi en bredd med allt från medierådgivare, affärsutvecklare, kommunikatörer, grafiska formgivare och strateger. Tillsammans med vår fullservicebyrå Fluid, som sitter på spetskompetens inom all typ av kommunikation, kan vi vara kundernas helhetspartner och lösa alla deras kommunikationsbehov, säger Ann-Sofie Lund, försäljningschef inom Norr Media och fortsätter:

– Vi kan allt om marknadsföring och är kundens helhetspartner på den lokala marknaden. Med hjälp av oss blir det komplicerade medievalet enkelt. Tillsammans hittar vi rätt lösning som gör att kunden kan nå de resultat de önskar.

Mats Ehnbom berättar att planen är att växa ytterligare:
- Vi kommer att satsa extra på kompetensförsörjning inte minst med anledning av den tillväxt vi ser i näringslivet inom regionen nu och de närmaste åren. Därför går vi inom kort ut för att rekrytera ny kompetens. Vi ser ett stort behov i de flesta branscherna när det kommer till rekrytering och det vill vi vara rustade för att kunna hjälpa kunderna med, avslutar han.

Ann-Sofie Lund, försäljningschef inom Norr Media
Ann-Sofie Lund, försäljningschef inom Norr Media
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!