Skellefteå AIK – så slipper ni en förbannad kund

"Varför inte använda telefon vid exempelvis bokningar på Rinkside", frågar skribenten.

"Varför inte använda telefon vid exempelvis bokningar på Rinkside", frågar skribenten.

Foto: Erland Segerstedt/TT

Insändare2021-10-19 18:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag är en gammal man som upplevt telefonväxel i Bodbysund. Har även klarat av vanlig telefon. Nu ska allt göras digitalt. Jag är inte mot att utvecklingen går framåt, men en förutsättning borde vara att tekniken funkar. 

Försökte boka ett bord för fyra på Rinkside. När jag kommit en bra bit gick det inte längre. Viss frustration infann sig, men tänkte att jag kan ju alltid ringa. Pyttsan. Hänvisades hit och dit med knappval, ingen var intresserad. Vad gör man då? Irriterad ringer man (med Iphone) till Pea Israelsson, klubbdirektör på Skellefteå AIK, som ringer tillbaka och lovar fixa bokningen.

Fråga: Varför inte använda telefon vid exempelvis bokningar på Rinkside och slippa en förbannad kund och besvära en stressad klubbdirektör? En mänsklig röst är inte fel.

Greger Lundmark, Skellefteå

Svar direkt

Vi beklagar att det var besvärligt att boka på Rinkside, men vi är så glada att du vill – och får – komma till Arenan och äta middag och kolla på hockey. Precis som övriga samhället digitaliseras även AIK och efter en lång nedstängning arbetar vi nu för fullt med att få allt att fungera.  

Självklart kan du ringa oss när vi har telefontid. Dygnet runt ska vår webbokning fungera och det går alltid att skicka mail till oss. När det handlar om bokning så kommer alltid Pea och övriga kollegor ha tid, det lovar jag.

Håkan Billing, kommersiell chef, Skellefteå AIK