Skebo värdesätter inte hyresgäster utanför stan

Skebo håller inte samma standard som förr, menar skribenten.

Skebo håller inte samma standard som förr, menar skribenten.

Foto: Lars Eriksson

Insändare2021-01-18 19:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Alltsedan jag var sju år gammal har jag bott i olika Skebo-områden med min familj. Vi hade en sjukt snäll hyresvärd som hjälpte oss med allt, då jag och min lillebror var yngre. Nu när jag har flyttat hemifrån och ser att Skebo inte längre har samma standard som de hade förr. 

Jag anser att Skebo lägger tid och pengar på områden där de anser det gynnsamt för dem. Vi som bor i en Skebo-lägenhet utanför stan, en lägenhet som kan behöva fixas till eller att vi behöver få tillgång till olika saker, då är de inte intresserad och slår till med prislappar som är helt galna för att man ska låta bli.

Jag vill ställa frågan: Värderar Skebo sina hyresgäster utanför stan?

Ommoh

Svar direkt

Vi inom Skebo värderar och värnar om alla våra hyresgäster oavsett om man bor i stan eller utanför stan. Vi jobbar med ett likabehandlingsperspektiv där man som hyresgäst ska få samma svar oavsett var man bor. 

Det är svårt att konkret bemöta att du upplever det som höga prislappar, men bakgrunden till våra priser är alltid de faktiska kostnader vi får in av våra entreprenörer som utför jobben åt oss. Vi mäter vartannat år vad ni hyresgäster tycker om oss – både gällande servicenivå, men även hur ni upplever standarden i lägenheterna. 

Det är viktigt för oss att veta vad ni tycker. För även om vi överlag får goda betyg så vill vi alltid bli bättre. 

Anna Ersson, kund- och marknadschef, Skebo