Förbryllande regler – inte ens tränarna vet

Det andra bortdömda målet i första perioden var förstås i fokus efter matchen. På presskonferensen fick båda tränarna frågan om de har koll på hur reglerna tillämpas kring målgården. Svaret var nej – från båda parter.

I slutet av första perioden såg det ut som AIK skulle ta ledningen i powerplay. Men efter videobedömning valde domarna att döma bort målet. Exakt varför fick inte Fredrik Öberg eller någon i båset information om.

– Jag har inte hört något. De kommer inte och förklarar något. Sen washar dem.

Vad har du för åsikt?

– Jag tycker att JG faller ganska lätt. Sen huruvida det är kontakt eller inte låter jag vara osagt.

AIK föll med 0–3 till slut, efter att ha jagat framförallt i tredje perioden.

– Vi gjorde ett försök, men det räckte inte. Vi gjorde inga kassar.

Tycker ni att reglerna är tydliga kring det här?

– Nej, säger Roger Rönnberg i Frölunda.

– Nej, säger Fredrik Öberg.

Mer från Sport

Artiklar från 22 maj 2017

Artiklar från 20 maj 2017

Artiklar från 11 maj 2017

Artiklar från 9 maj 2017

Artiklar från 5 maj 2017

Artiklar från 3 maj 2017

Artiklar från 29 april 2017

Artiklar från 28 april 2017

Artiklar från 27 april 2017

Artiklar från 26 april 2017

Artiklar från 25 april 2017

Artiklar från 21 april 2017

Artiklar från 18 april 2017

Artiklar från 17 april 2017

Visa fler Preloader
Fler klipp i TV-portalen