Bemöter kritiken: ”Är det någonting vi har så är det god service”

”Det fungerar såhär för oss. Vi skickar aldrig ut varor som har färre än 13 dagar kvar till bäst-före-dag. Det är vår policy. Sedan kan det hända ibland att det går ut varor som har färre dagar kvar”, säger Mattias Berg, vd Bastuträsk charkuteri AB.

Not Found2016-09-03 09:00

De är en av leverantörerna till Kalvträsk handel och bemöter kritiken från den butiksanställde.

Mattias Berg säger också att han känner till ärendet men att han inte känner igen sig i den kritik de får och tillägger:

– Jag ser det som helt fel och jag vill säga: är det någonting som vi har så är det god service. De gånger vi har gjort fel, så har vi alltid ersatt eller plockat bort varan från fakturan.

Han säger också att man vid vissa tillfällen kört ut nya varor till en kund som drabbats av felaktigheter.

– Det här är ju våra kunder och saker och ting inträffar. Det vi försöker göra är att hålla en hög servicenivå och det tycker jag att vi lyckas med.

– Just den här kunden upplever att det har blivit sämre och det jag kan säga är att vi är i en ganska kraftig expansionsfas. I den fasen kan det bli vissa bekymmer och där kan risken öka att det blir fel. Men jag vill understryka att ingen av våra kunder är särbehandlad på något vis, åt något håll.

Mattias Berg säger också att man har olika typer av kunder och tillägger att varje kund är lika viktig.

– Jag har personligen inte varit i kontakt med henne om de här sakerna men jag har fullt förtroende för min personal som har varit i kontakt med just den här butiken och de problem de upplever.

Claes Salomonsson, presschef Axfood säger: ”Det är förstås väldigt tråkigt att den här kunden känner som hon gör och jag kan förstå att hon är besviken.”

– Det spelar ingen roll vad för sorts butik det är, eller var den ligger i Sverige. Våra kunder ska alla behandlas lika och få fullgoda och fräscha varor och produkter, oavsett om vi pratar om bäst-före-datum, rätt årgång av surströmmingen eller något annat, säger han och fortsätter:

– Jag har pratat med ansvarig chef på Axfood Närlivs som omedelbart kommer att kontakta butiken i Kalvträsk för att reda ut vad som hänt och ordna till de eventuella felaktigheter som begåtts.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om