Skelleftebyrå ska hjälpa Umeå IK tillbaka till damallsvenskan

Notera att denna artikel är från 2017
Jenny Elveljung, projektledare Henson, Anders Blom, ordförande Umeå IK, Emma Zimdahl, kreatör, Henson, och Daniel Bergeman, skribent, Henson.

Fotbollsklubben Umeå IK har inlett samarbete med PR-byrån Henson från Skellefteå.

– Minnet av UIK som dominerande och spelarna som satte agendan i Sverige och Europa finns tydligt kvar. Att vi nu får jobba tillsammans med klubben och bidra till nya förebilder känns riktigt bra, säger Jenny Elveljung, projektledare på Henson i ett pressmeddelande.

Umeå IK satsar hårt med flera lokala talanger för att ta sig tillbaka till damallsvenskan.

– Det är en trygghet för oss i föreningen att ha Henson ombord på resan. Det finns en stor vinst i att kunna rådfråga någon som kan PR och kommunikation i den fas vi befinner oss i. Utmaningarna finns inte bara på fotbollsplanen och det gäller att vara ödmjuk inför det, kommenterar Anders Blom, ordförande i Umeå IK.

I förra veckan offentliggjordes Umeå IK:s kampanj #medkämpe.

– Den är ett sätt för spelare, deras familjer och vänner, fans och styrelsen att bidra och visa att viljan finns för ett lag i högsta divisionen, säger Jenny Elveljung.

Henson, som har 11 medarbetare och kontor både i Skellefteå och i Umeå, har även under flera säsonger jobbat som samarbetspartner inom PR och kommunikation åt ishockeyklubben Skellefteå AIK.

 

Kommentera artikeln

I samarbete med tjänsten Ifrågasätt erbjuder Norran dig möjligheten att kommentera en del av innehållet på norran.se. Vi hoppas att du vill bidra med nya perspektiv och kunskap. Men kom ihåg att hålla dig till ämnet och visa respekt mot andra skribenter och personer som berörs i artikeln. Norran och Ifrågasätt kommer att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.

Mer från Affärsliv

Visa fler Preloader
Fler klipp i TV-portalen

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.