Positiva resultat från Finland för Gold Town Games

Pär Hultgren och Tomas Nordström, Gold Town Games Foto: Lars Westerlund

I maj gjorde skellefteföretaget Gold Town Games en soft launch av mobilspelet World Hockey Manager, WHM, i Finland. De kan nu konstatera att 85 procent av användarna väljer att registrera sig och skapa ett lag, vilket överträffar företagets förväntningar.

Under sommaren har Gold Town Games  tagit in cirka 1 800 finska spelare med syfte att testa köpfunktionerna och för att se hur WHM fungerar på en stark mobilspelsmarknad.

Användarnas benägenhet att återvända till spelet inom ett dygn, är 32 procent. Här har Gold Town Games satt målet 40 procent och det räknar de med att nå genom planerade insatser som går ut på att förtydliga spelets pedagogik och belöningar.

Spelarna  loggar i genomsnitt in 3,5 gånger per dag och tillbringar ungefär 6 minuter per session i spelet. Varje dag genomförs också köp och de betalande användarna har i genomsnitt spenderat 248 kronor.

Inom kort släpper Gold Town Games in fler spelare i Finland.

–  Vi i teamet kring WHM är glada och optimistiska över det faktum att spelet nu har en bas av användare som regelbundet återkommer och dessutom genomför allt fler köp, kommenterar Gold Town Games vd Pär Hultgren resultaten från Finland.

 

Mer från Affärsliv

Visa fler Preloader
Fler klipp i TV-portalen

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.