Ny film ska marknadsföra turismen i regionen

Lockande. Fisket är en sak som kan locka turister till Skellefteå. Foto: www.tedlogardt.com.

Inom kort ska Visit Skellefteå spela in en marknadsföringsfilm som ska hylla vardagen i norra Norrland.

Tillsammans med Swedish Lapland Visitors Board och Visit Sweden gick Visit Skellefteå, tidigare i sommar, ut i sociala medier med kampanjen Freaking-awesome-lapland-offer.

Där efterfrågades någon eller några bosatta i europiska huvudstäder som ville ha huvudrollen i en dokumentär om livet i Skellefteå och Swedish Lapland. Nästan 140 ansökningar kom in och valet föll på två barndomsvänner som idag bor i var sin europeiska storstad. De anländer till Skellefteå kommande helg.

– Nu får de återförenas i Skellefteå och Swedish Lapland. Så långt norrut har de aldrig varit tidigare, säger Ted Logart, Visit Skellefteå i ett pressmeddelande, Vi har imponerande naturmiljöer men vi vill också lyfta fram det där som många av oss som bor här tar för givet.

Filmen kommer att lanseras i höst på digitala plattformar. Där kommer tittaren att få möta allt från skogarna och Kalvträsk till Kinnbäck och skärgården.

 

Mer från Affärsliv

Visa fler Preloader
Fler klipp i TV-portalen

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.