Dags för Skellefteås första Service Jam

Notera att denna artikel är från 2017

I helgen 17-19 februari arrangeras Skellefteås första Service Jam. På över 100 platser i världen hålls då träffar inom tjänstedesign, service jams, för att samarbeta och komma på idéer för nya tjänster på bara 48 timmar.

– Av alla service jams ligger vårt längst norrut i hela världen. Det är också roligt att vi har en superinternationell deltagarlista, vi har anmälda med ursprung från Italien, Indien, Brasilien, Frankrike, Tyskland och Sverige. Alla är välkomna att vara med, säger Lara Gavina, som arbetar för North Kingdom och Hello Future, som tillsammans med Skellefteå Science City står bakom arrangemanget.

Fokus under ett service jam är å att utveckla en bättre användarupplevelse för kunden.

– Produkter och tjänster bedöms inte enbart på hur bra de är utan även på hur kunden upplever hela resan. Det kan vara alltifrån hur du blir bemött i telefonen till hur du öppnar en förpackning och hur lätt den senare är att sopsortera, säger Emina Kovacevic, innovation manager på Skellefteå Science City.

Kommentera artikeln

I samarbete med tjänsten Ifrågasätt erbjuder Norran dig möjligheten att kommentera en del av innehållet på norran.se. Vi hoppas att du vill bidra med nya perspektiv och kunskap. Men kom ihåg att hålla dig till ämnet och visa respekt mot andra skribenter och personer som berörs i artikeln. Norran och Ifrågasätt kommer att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.

Mer från Affärsliv

Visa fler Preloader
Fler klipp i TV-portalen

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.